Státní občan ČR nahlásí zásadnější ztrátu nebo odcizení
důležitých osobních potřeb místní policii a požádá, aby mu o tom vydala potvrzení. V případě potřeby se může obrátit na zastupitelský úřad ČR v místě svého pobytu (dále jen -žZÚ ČR-ś).
Předmět žádosti
Pomoc při ztrátě nebo odcizení důležitých osobních potřeb, jestliže postižená osoba není schopna řešit situaci samostatně. Důležitými osobními potřebami se rozumí např. léky nebo zdravotní pomůcky.
Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost)
Občan ČR, jehož důležité osobní potřeby se ztratily nebo byly odcizeny, případně v jeho zájmu jiná osoba.
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Občan ČR obvykle nahlásí zásadnější ztrátu nebo odcizení důležitých osobních potřeb místní policii a požádá, aby mu o tom vydala potvrzení. V případě potřeby se může obrátit na zastupitelský úřad ČR v místě svého pobytu (dále jen "ZÚ ČR"). ZÚ ČR pomůže občanovi ČR radou, jak situaci řešit, popř. mu zprostředkuje kontakt s místními institucemi či rodinnými příslušníky nebo přáteli. Poskytne mu rovněž radu a pomoc při event. vyšetřování záležitosti místními orgány.
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Se žádostí o pomoc a informaci se obraťte na ZÚ ČR osobně, písemně či telefonicky. Spojení na ZÚ ČR je k dispozici na internetových stránkách Ministerstva zahraničních věcí ČR: www.mzv.cz. Doporučuje se kontaktovat ZÚ ČR neprodleně po zjištění ztráty nebo odcizení důležitých osobních potřeb.
Na kterém úřadu můžete tuto životní situaci řešit
Obraťte se na ZÚ ČR ve státě, v němž je třeba životní situaci řešit.
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
S konzulárními pracovníky ZÚ ČR.
Jaké doklady a informace musíte mít s sebou
Doklad totožnosti, z něhož vyplývá, že žadatel je občanem ČR (např. občanský průkaz, cestovní pas), event. doklad o oznámení ztráty nebo odcizení důležitých osobních potřeb policii. Občan též poskytne ZÚ ČR potřebné informace o okolnostech, za nichž ke ztrátě nebo odcizení důležitých osobních potřeb došlo
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny. ZÚ ČR však může pořídit o ztrátě nebo odcizení důležitých osobních potřeb záznam.
Jaké jsou v této životní situaci správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Za pomoc spočívající v poskytnutí rady, informace či ve zprostředkování kontaktu s osobami blízkými nebo s příslušnými místními orgány či v jednání s nimi se poplatek nevybírá.
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty nejsou stanoveny. V závislosti na konkrétních okolnostech případu jedná ZÚ ČR tak, aby při řešení záležitosti nedocházelo k nežádoucím prodlevám. Postiženým občanům ČR, pokud nejsou schopni řešit situaci samostatně, se doporučuje kontaktovat ZÚ ČR neprodleně po zjištění ztráty nebo odcizení důležitých osobních potřeb.
Kteří jsou další účastníci (dotčení) postupu
Další účastníci postupu nejsou předem stanoveni. Mohou však jimi být např. osoby cestující s postiženým občanem ČR (rodinní příslušníci, přátelé), svědci, pojišťovna. Na žádost občana pak může ZÚ ČR kontaktovat jeho příbuzné či známé v ČR.
Jaké další činnosti jsou po Vás jako žadateli požadovány
Další činnosti nejsou zpravidla vyžadovány, žádána však může být součinnost postižené osoby. Záleží však na okolnostech konkrétního případu.
Informace na našich stránkách byly převzaty z následujících zdrojů:
- Kniha PRÁCE V ZAHRANIČÍ, Autor: Tomáš Kadlec a kol.
- Standard ISVS 012 v legislativním rámci stanoveném Usnesením vlády č. 875/2000 a Zákonem 106/1999 Sb.
- Volně přístupné informace na českých internetových serverech
- Překlady volně přístupných informací na zahraničních internetových serverech