Předmět
Pomoc osobám, které se po krachu cestovní kanceláře ocitnou v zahraničí v nouzi. Nouzová situace může spočívat v tom, že klient ztratí možnost ubytování, případně i stravování stravy a zejména může jít o problém zajištění zpětné dopravy návratu do ČR.
Kdo je oprávněn v této věci jednat
Každý občan ČR, který je postiženým klientem cestovní kanceláře, včetně osob blízkých.
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Doporučuje se zjistit, zda je možný kontakt s představitelem cestovní kanceláře (delegát) či s jejím zástupcem v ČR, který je schopen zajistit ubytování a návrat zpět do ČR, a zda je cestovní kancelář odpovídajícím způsobem pojištěna proti úpadku. Informaci může podat také Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Sekce cestovního ruchu, agenda cestovních kanceláří. V případě problémů se doporučuje spojit se s místně příslušným zastupitelským úřadem ČR a s ohledem na konkrétní situaci s ním konzultovat další postup.
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Se žádostí o pomoc a informaci se obraťte na zastupitelský úřad ČR osobně, písemně či telefonicky, a to neprodleně po zjištění, že cestovní kancelář není ochotna nebo schopna dále plnit své závazky vůči klientům, případně řešit jejich krizovou situaci.
Na kterém úřadu můžete tuto životní situaci řešit
Cestovní kancelář, pojišťovna, Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, případně zastupitelský úřad ČR příslušný pro stát, v němž je třeba životní situaci řešit..
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
S CK, pojišťovnou, konzulárními pracovníky zastupitelského úřadu ČR.
Jaké doklady a informace musíte mít s sebou
Doklad totožnosti, z něhož vyplývá, že žadatel je občanem ČR (např. občanský průkaz, cestovní pas), voucher, resp. doklad o úhradě služeb zkrachovalé cestovní kanceláře, popř. smlouvau uzavřenáou s touto cestovní kanceláří. Občan též poskytne zastupitelskému úřadu ČR potřebné informace o jehosvé situaci, a o připravenosti cestovní kanceláře ji řešit a kontaktní údaje na svoji osobu.
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
Jaké jsou v této životní situaci správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Za pomoc související s řešením této životní situace se poplatek nevybírá.
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty nejsou stanoveny. V závislosti na konkrétních okolnostech případu jedná zastupitelský úřad ČR tak, aby při řešení záležitosti nedocházelo k nežádoucím prodlevám.
Kteří jsou další účastníci (dotčení) postupu
Mohou jimi být ostatní klienti zkrachovalé cestovní kanceláře, eventuelně další zmocněné osoby, jakož i, podle okolností případu, např. též pojišťovna, různé subjekty turistického ruchu v dané lokalitě, přepravní firmy apod.
Jaké další činnosti jsou po Vás jako žadateli požadovány
Doporučuje se aktivně usilovat o kontaktování odpovědných pracovníků cestovní kanceláře s cílem jejich veškeré možné součinnosti při řešení situace klientů.
Můžete využít tuto elektronickou službu
Informace na našich stránkách byly převzaty z následujících zdrojů:
- Kniha PRÁCE V ZAHRANIČÍ, Autor: Tomáš Kadlec a kol.
- Standard ISVS 012 v legislativním rámci stanoveném Usnesením vlády č. 875/2000 a Zákonem 106/1999 Sb.
- Volně přístupné informace na českých internetových serverech
- Překlady volně přístupných informací na zahraničních internetových serverech